Japan dag 10 – Nara

Vandaag naar Nara, Nara is een plaats die een 40min. met de trein onder Kyoto ligt en ook een groot en mooi aantal tempels e.d. heeft. Er staat o.a. de grootste Houten tempel ter wereld. Nu we toch in de buurt zijn langsgaan dus.

Vroeg opstaan omdat we om 10 uur af hadden gesproken met mijn Collega Bollen en zijn vrouw. We zijn rustig naar de trein gelopen en konden alvast gaan zitten. Na een paar minuten vertrok de trein richting Nara.

Aangekomen in Nara moesten we eerst nog een paar kilometer lopen om uiteindelijk uit te komen waar de tempels, gebouwen en parken begonnen. Eenmaal aangekomen kregen we eerst een toren te zien met wat bijgebouwen en een gebouw wat men aan het renoveren was.

Na wat foto’s te hebben gemaakt liepen we verder en kwamen bij een park uit met wilde Herten erin, die je kon voeren en aaien. Deze herten zaten trouwens door heel het park gedeelte van Nara. We hadden wat plaatsen in Google Maps aangegeven waar we naartoe wouden 2 ervan leken we niet bij te komen en zijn uiteindelijk dus maar verder gegaan.

Een grote houten tempel poort kregen we eerst te zien, uiteraard weer met Herten er omheen. En 2 grote beelden van wachters die in de poort stonden. Als je vervolgens het pad afliep zag je weer een poort met een muur er omheen. Dit was de omheining voor de grote houten tempel.

Eerst entree betalen en vervolgens op naar de houten tempel, ik kan niet uitleggen hoe groot dat ding was, het is niet normaal hoe men dat gebouwd heeft. Boooh Gek. In de tempel stond een super grote boeddha en nog 2 andere gouden beelden en nog 2 houten wachters. Al deze beelden waren ontzettend hoog.  Heel indrukwekkend en mooi.

Na foto’s te hebben gemaakt gingen we de houten tempel weer uit om verder te gaan. Na een kleine rustpauze want het was weer een partij benauwd. Gingen we wat verder o.a. op zoek naar een w.c. Onderweg kwamen we weer hordes schoolkinderen tegen die als ze ons zagen allemaal meenden even Hallo te zeggen :D.

We kwamen bij weer een temple gebouw uit deze stond wat hoger en keek uit over Nara en je kon tegen de houten tempel aankijken. Daar hebben we weer mooie shots kunnen maken (Die ik thuis uiteindelijk in een soort panorama shot wil zetten.)

Eenmaal onder gingen we verder naar het volgende, dat was nog een behoorlijke loop. Natuurlijk ook nog eens bergop lekker in dat benauwde weer, maargoed we mogen niet klagen. Eenmaal aangekomen bij de volgende tempel vroegen ze weer entree en we keken elkaar aan en keken naar de tempel, en hadden toen zoiets van deze slaan we over. Begeven moment zien ze er allemaal wel een beetje hetzelfde uit.

We besloten terug te gaan door het park, waar allerlei lampion beelden langs het pad stonden. En natuurlijk hier en daar weer een hert tevoorschijn kwam, eenmaal aangekomen bij de trein hadden we de sneltrein net gemist en besloten de stoptrein te pakken. 1,5 uur heeft de rit geduurt waarvan de laatste 2 stations de trein ook nog eens propvol stond door de spits.

Het zootje ongeregeld

We besloten samen weer iets te eten bij de food court in het warenhuis maar deze keer iets anders. We hadden allemaal een soort van rijst emmer, met miso soep, toppings en een vlees of vis naar keuze. (Als side dish stiekem ook wat frietjes) Ik had me vis gepakt de rest had vlees. Ook weer goed te eten 😀

Moe en voldaan van het eten zijn we ieder onze weg weer gegaan. In het hostel hebben we ons gedoucht en alvast de tassen gepakt voor morgen. Goodbye Kyoto, we hebben van je genoten morgen shinkansen naar Tokyo waar we vervolgens weer een huurauto (weer een Toyota GT86) hebben waarmee we naar Mt. Fuji gaan …