Japan dag 7 – Kyoto – Bamboo Forest, Nison-in & Kinkakuji Tempels

Vandaag wat later opgestaan en alles wat rustiger aan gedaan, Paul wou nog een tas kopen voor camera. Dit omdat het toch niet geheel ideaal is om elke keer een rugzak mee te slepen. We moesten toch naar Kyoto Station lopen en het warenhuis lag hier vlak bij. 6 etages met spul van camera tot speelgoed en van eten tot kleding. Nadat we de tas hadden hebben we nog ff als ontbijt een BLT sandwich gegeten, erg goed te pruimen 😀

Op naar Kyoto station waar we vervolgens de Trein/Metro richting Arashiyama, een wijk aan de rand van Kyoto. Waar we naar het Bamboo bos zijn gelopen, en er natuurlijk doorheen gelopen. Helaas heb ik geen foto kunnen maken zonder toeristen erop maarja wat verwacht je. Wel heel indrukwekkend en de sfeer is echt super. Zeker toen we verder liepen vanuit het Bamboo forest naar een van de andere tempels in de buurt. We hebben er uiteindelijk maar een gedaan omdat deze bij wat voor onderzoek het meest interessant leek.

Nison-in Tempel is degene die we bezochten. Onderweg erheen langs de bosrand en bergen kwamen we nog een vet Samurai beeld tegen. En iets verder lag de Nison-in Temple, nadat we entree hadden betaald vertelde de man achter de kassa dat ze helaas bezig waren met het hoofdgebouw waar de Boeddha stond maar dat mocht de pret niet drukken. We mochten de bel luiden, in mijn vorige post zien jullie hoe ik dit doe 😉

DSC_0068 DSC_0073

Tuin was mooi groen en goed onderhouden, persoonlijk vind ik het mos en de japanse stijl allemaal heel mooi. Bij de tempel leek overigens ook weer iets van een soort begraafplaats te zijn.

We besloten dezelfde weg weer terug te lopen dit om schaduw te hebben (het was weer goed warm) en omdat het makkelijker loopt als je iets moois om je heen hebt om naar te kijken. Uiteindelijk toen we weer bij het station aankwamen bleek er een vertraging te zijn. (De eerste in Japan) van maar liefst 60min. dit kwam blijkbaar door een ongeval. Maargoed na 60min reed ook alles weer, Doe dat maar eens na Nederland…

Halverwege de terugweg moesten we eruit om over te stappen naar de bus. Die ons naar Kinkakuji zou brengen. Bij deze zeg ik dat ik de metro 100x fijner vindt als de bus. Boh gek met 60 man in een bus waar er eigenlijk maar 30 in horen is niet fijn. Maarja lopen was wat te ver.

Uiteindelijk kwamen we aan bij Kinkakuji waar massa’s mensen naar de ingang liepen, het was er ontzettend druk. Ondanks dat heb ik wel mooie shots kunnen nemen van “The Golden Pavilion”. En het complex er omheen was ook weer mooi aangelegd. Na even te hebben gerust in de schaduw gingen we weer verder, terug naar Kyoto station. Ja, weer met die K*K bus, deze chauffeur kon ook nog eens niet rijden. De metro was ook druk maar is toch echt veel fijner.

We besloten te eten in het warenhuis waar Paul eerder zijn tas had gehaald, voor de winkel stonden mooie voorbeelden van wat er zoal te krijgen was. Dat sprak ons wel aan. Onderweg naar boven kwamen we ook langs de kleding dus ik besloot even te kijken of ik dan eindelijk een fatsoenlijk petje kon vinden. Gelukkig vond ik er een 😀 Yeeey! zul je zien dat de zon nu wegblijft :S

Eenmaal op de bovenste verdiepen hadden we de keuze uit een 12 tal restaurants die allemaal ander soort eten serveerde (NICE!). We besloten om voor de bief een burgers te gaan. Echt super op een hete plaat komen ze het serveren. Super mals vlees e.d. We hebben weer genoten. Zeker de moeite waard om eens terug te gaan.

Nu weer in het hostel, morgen naar Nijo Castle en Kyoto Imperial Palace en misschien nog een tempel ofzo…