Japan vlucht en aankomst

Eergisteren alweer was het dan zo ver eindelijk richting Japan, na veel te vroeg gearriveerd te zijn op het vliegveld (Ja je bent autist of niet ;)) en te hebben gewacht tot we de bagage konden droppen. Konden we eindelijk verder, door de douane waar ik wonder boven wonder eens niet werd uitgepikt. Vervolgens maar iets gegeten (Kalkoen panini) en gewacht tot we konden boarden.

Eindelijk we konden boarden, na vriendelijk te worden begroet met buigingen konden we plaatsnemen op onze stoelen. Wij zaten op een rij van 3, waar gelukkig niemand bij kwam zitten, hierdoor hebben we in ieder geval nog een beetje “shut eye” kunnen doen tijdens de vlucht. Ik had niet gezien hoe ik dit anders voor elkaar had gekregen op die vierkante halve meter. Nee zelfs bij een internationale vlucht heb je geen ruimte om fatsoenlijk te kunnen pitten in een vliegtuig. Lekker kreupel op elkaar zitten, maar gelukkig wel multimedia aan boord waardoor ik nog een film en een x aantal video’s over Japan heb gekeken als ik niet probeerde te slapen…

Uiteindelijk na 11 uur kreupel zitten kwamen we aan op terminal 1 van Tokyo Narita airport. Het was er regenachtig maar dat mocht de pret niet drukken. Nadat we uitgestapt waren en een kilometer over loopbanden e.d. hadden gelopen moesten we eerst weer langs douanne voor een foto en vingerafdrukken te laten maken waardoor we verder konden onze bagage oppikken. Die overigens al mooi klaar gezet was door een Japanner 😉 Daarna nog een check bij de douanne voor de bagage en dingen die evt. aangegeven diende te worden (we hadden nix dus dat scheelde).

Toen stonden we buiten, in de hal van het vliegveld wemelde het van mensen. Ik had me gelukkig voorbereid en wist dat we een skyliner kaartje moesten fixen voor de trein naar Ueno Station. En al gauw hadden we het kaartje waarna we een verdieping lager. Met aanwijzingen van de japanse mevrouw die ons de kaartjes had verkocht gingen we op zoek naar de trein. Gelukkig was dit redelijk te doen maar er kon niet getreuzeld worden want de trein vertrok bijna, en ja in Japan is het openbaar vervoer wel goed geregeld.

In een keer goed, we zaten in de goede trein, na een paar minuten waren we gesetteld op onze “gereserveerde” plaats en begon de trein met de reis naar station Ueno. Onderweg kregen we de Japan experience al  voor onze kiezen gegooid. Rijst en bamboe velden, iconische Japanse huisjes, kleine shrines, winkels met japanse tekens erop waarbij je je afvraagt wat het nu voor winkel is. Top !

Station Ueno, we konden uitstappen, na het station te hebben verlaten kon ik me niet meer orienteren, en kon ik de google streetview afbeeldingen niet plaatsen met waar we stonden dus zijn we terug naar binnen gegaan en hebben we even bij toerist information gevraagd hoe we bij ons volgende station konden komen. Waarna we verwezen werden naar een tunnel die helemaal tot aan het andere station was gebouwd (10 min lopen). Hier een kaartje gekocht met wat hulp van een japans vrouwtje dat ons wees hoe we makkelijker voor 2 man een kaartje konden pakken in de automaat. En weer door poortjes en in de metro, was wel even uitzoeken of we de goede metro hadden maar al gauw bleek dit redelijk logisch in elkaar te zitten. hoppa, 2 haltes en we waren bij ons station, waar we eindelijk echt naar buiten konden en eigenlijk praktisch gelijk bij ons hostel aankwamen.

Hier aangekomen was ik alweer vergeten dat men in Japan de schoenen uit moet doen, dus we stonden in een portaaltje onze schoenen uit te doen waarna we deze in een kast konden zetten en ons konden melden bij de Incheck van het Hostel. Na wat gegevens te hebben gegeven en wat instructies te hebben gekregen konden we naar onze kamer. Een stapelbed met nog een bank erin prima voor ons 2en. Eerst even douche het was erg benauwd het had net geregend en we waren helemaal pannetje gaar.

Even de badkamer gechecked en gedouched, kennis gemaakt met de “Anal violator” wc maar nog niet de knopjes in durven drukken, ben aan het denken om dit wellicht op film te zetten hoe mijn reactie zal zijn :D. Na ons lekker te hebben opgefrist zijn we even naar buiten gegaan naar de 7eleven (supermarkt) die overigens echt halve minuut lopen was vanuit het hostel. Even wat drinken meegenomen (waaronder potari sweat :D)

IMG-20160517-WA0003

Nu wat eten, op het mapje wat we van hostel mevrouw hadden gekregen stonden alle belangrijke punten, dus ook restaurantjes en zo. We besloten voor safe te gaan en gewoon de MacDrek te  pakken die ook weer 2 minuutjes van hostel aflag. Daar lekker een teriyaki burger gegeten (super trouwens lekker veel smaak). Toen maar langzaam naar het hostel teruggegaan voor SHUT EYE en het proberen bij te slapen van het tijdsverschil…

… binnenkort meer, hopelijk ook wat foto’s…